11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • daha hızlı not tutabilmek için gerekli kısaltmaları kullanabilir
  • dinlediği metinin önemli ve önemsiz kısımlarını ayırt edebilir
  • dinlerken bağlaçları ve bu bağlaçların metin içindeki görevlerini tespit edebilir
  • akademik bir sunumun yapısını belirleyebilir
  • akademik bir sunumu başlatabilir ve sonuca bağlayabilir
  • bir fikri öne sürüp sözlü olarak savunabilir
  • sunum esnasında doğru vücut dili kullanabilir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci Powerpoint sunumu
2 Akademik İngilizcede gereken yeterlilikler ve girdiçıktı ilişkisi İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
3 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
4 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
5 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
6 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
7 Konuların tekrarı İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
8 Arasınav
9 Araştırma Teknikleri ve İntihal Kuralları İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
10 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
11 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
12 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
13 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
14 Öğrenci Sunum Değerlendirmeleri
15 Öğrenci Sunum Dönütleri
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Powerpoint sunumlar, ek kaynaklar/ Powerpoint presentations, course notes
Önerilen Okumalar/Materyaller Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller/ Supplementary material to be prepared when necessary by the course instructors

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
23
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
27
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
73
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
27
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
99

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek,
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek,
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek.
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak,
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek,
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak,
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak.
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010